Föreningsnytt Nr 5 November 2022

Medlemsavgift

Ny huvudmedlem betalar endast 250 kr för 2023.

Vill du lägga till familjemedlemmar för endast 50 kr för 2023.
Kontakta oss på 073-3303469 eller maila marie.e.gothe@gmail.com

Adventsfika

Söndagen den 11 december kl 15 bjuder vi på god adventsfika med t.ex. julmust, glögg, godis och lussekatter. Vi träffas och umgås samtidigt som vi fikar. Fikat är gratis men ni behöver anmäl er så vi vet hur mycket vi ska handla. Anmäl er med namn, barnens ålder, eventuella allergier till Ulla senast den 9 december på 070-2010195 eller ulla.karnevi12@gmail.com

Vi lånar Sesams lokal på Sankt Sigfridsgatan 12 i Skövde. Ingång är på innergården i hörnan och det står en skylt Sesam över ytterdörren och gå en trappa upp.

Plantera julgrupp eller binda/dekorera julkrans

Onsdagen den 14 december kl 17 träffas vi på Blomsterlandet för att plantera julgrupp eller göra en krans. Vi håller på till kl 19 och Blomsterlandet bjuder på en lättare fika.

Ni får använda material, blommor mm till ett värde av 300 kr per person. Använder ni ytterligare material så bekostar var och en överskjutande kostnad. Har du en kruka eller dylikt att plantera julgruppen i så är det okey att ta med sig.

Ni betalar endast 150 kr. Anmälan senast den 7 december till Karola på 0768-119061.

Luftgevärsskytte

Söndagen den 22 januari kl 14 träffas vi för att skjuta med luftgevär. Det finns med instruktörer. Vi kommer dela upp oss i grupper och kommer att skjuta 2 omgångar med en liten fikapaus mellan.

Om du åker 26:an från Skövde mot Skultorp så står det skyltat Lövsjötorps Skyttebana.

Anmälan sker till Marie senast 16 januari på 073-330 34 69 eller marie.e.gothe@gmail.com Skicka namn och ålder då även barn från 7 år (orka hålla och sikta) och uppåt är välkomna. Kostnaden för dig är 70 kr per person.

Blåsa glas

Lördag den 25 februari kl 13.00 är det bokat för 10 personer på Tibro glasbruk. Vi kommer var och en att få prova på att blåsa glas och göra ett eget glasklot som vi sedan får ta med hem, spännande.

Räkna med att det tar 2,5-3 timmar. Det kostar 300 kr för en vuxen och 200 kr för barn upp till 18 år.

Ta gärna med något att dricka eller eget fika. Adressen är: Tibro Glasverkstad, Allén 10, Tibro.

Anmälan görs senast den 18 februari till mona-sp@hotmail.com

Årsmöte

Söndagen 26 februari kl 13 har vi föreningens årsmöte. Vi summerar det gångna året och planerar inför 2023. Vi bjuder på en god fika medan vi pratar.

Vi träffas på Ängsvägen 8A Östermalm i radhuset i Skövde där vi även har kansliet.

Vi vill gärna att ni anmäler er så att vi vet hur mycket vi ska handla. Glöm inte berätta eventuella allergier till Marie på marie.e.gothe@gmail.com eller 073-330 34 69.

Vår Hemsida och Facebooksida

Vi har uppdaterat föreningens hemsida och där hittar ni information om t.ex. aktiviteter, fakta, kontaktuppgifter. Vi kommer uppdatera hemsidan fortlöpande https://skovde.astmaoallergiforbundet.se

Vi kommer finnas kvar på Facebook där vi fortlöpande skriver om våra aktiviteter eller nyheter. https://www.facebook.com/astmaoallergiskovde

Astma och Allergiförbundet