Föreningsnytt Nr 3 september 2024

Hur vill du ha Föreningsnytt?
Vill du ha mail ? eller brev ?
Kontakta oss på skovde@astmaochallergi.se så kan vi ändra åt dig.

Anmäl familjemedlemmar som medlemmar
När du anmäler dig till en aktivitet så kollar vi att alla är medlemmar så anmäl dig redan nu. Det kostar 50 kr och maila på skovde@astmaochallergi.se.

Bada Balja på Västergården Dillö

Söndagen den 6 oktober kl 16 Kvällen börjar med att vi tillsammans äter fyllda pitabröd. Efteråt blir det bad i jättebadbalja fylld med Vänernvatten omsorgsfullt uppvärmd med ved. Om man vill svalka av sig med ett bad i Vänern så går det jättebra. Efter badet bjuds det på kaffe / te. Möjlighet finns att ta med egen dryck och andra godsaker om så önskas.

Medtag badkläder, badlakan och badrock. OBS meddela matallergier när ni anmäler er. Karola försöker ordna samåkning till Dillö.

Åldersgräns 13 år och det finns max 15 platser. Kostnad 150 kr per person. Anmälan senast 29 september till Karola på 0768-119061.

Lars Lerin tavlor i Skara

Lördagen den 9 november på förmiddag åker vi till Skara hotell för att titta på 31 inköpta tavlor av Lars Lerin. Det är från olika tidsepoker och den äldsta är från när han var 20 år.

Vi åker till ”systerhotellet” Skara Konsthotell f.d Jula och tittar på deras konst av bland annat Anders Zorn, Carl Larsson och Bruno Liljefors. Det är en unik samling av svenska konstverk och den största privata Zorn samlingen i Sverige. Allting uppbyggt av Jula grundaren Lars Göran Blank.

Vi planerar att äta lunch i Skara. Vi försöker ordna samåkning. Anmälan till marie.e.gothe@gmail.com

Trekamp på LOFT Golflounge och mat

Lördagen den 16 november kl 14-17 är det dags igen för lite lek och utmaningar med trekamp i en inbjudande miljö i simulatorer för golf, jakt och western shooting. Vi blir väl omhändertagna av personalen som hjälper till och visar. Vi kommer att delas upp i lag och tävlar mot varandra och äter där emellan. Det ligger på Billingehov i Skövde och vi träffas kl 14 upp i loungen som ligger på andra våningen.

Egenavgiften är 250 kr för vuxen inkl mat som brukar vara hamburgare och 125 kr barn som är under 10 år inkl barnmeny. Dryck betalar vi själva. Allergier tar vi när vi träffas och gör vår matbeställning med personalen.

Ålder som är lämplig är från 8 år eller att man orkar hålla ett gevär.

Adress: Billingehovsvägen 7 ingång vid Brödernas.

Anmälan till Mona Stahel-Paananen senast lördag 9 november, det finns 20 platser mona-sp@hotmail.com

Plantera julgrupp eller binda/dekorera julkrans

Onsdagen den 4 december kl 17 träffas vi på Blomsterlandet för att plantera julgrupp eller göra en krans.

Vi håller på till kl 19 och Blomsterlandet bjuder på en lättare fika.

Ni får använda material, blommor mm till ett värde av 300 kr per person. Använder ni ytterligare material så bekostar var och en överskjutande kostnad. Har du en kruka eller dylikt att plantera julgruppen i så är det okey att ta med sig.

Ni betalar endast 150 kr. Anmälan senast den 24 november till Karola på 0768-119061.

Shuffleboard och Hamburgare!

Söndagen den 2 februari 2025 är det bokat 16 st platser på Ten Lanes och Shuffleboard.

Vi spelar klockan 12 och 13,30 serveras hamburgare, pommes och en dricka.

Egenavgiften är 150 kr/ person.

Meddela eventuella allergier vid anmälan, då vi behöver meddela Ten Lanes det några dagar innan besöket.

Passa på att anmäla er till en rolig aktivitet alla kan deltaga på.

Anmälan till Håcan Lundqvist, senast söndagen den 26 januari 2025. hacan.lundqvist@icloud.com Tel.0763-480049

Föreningens Facebook och hemsida
Följ oss på Facebook där vi skriver både före och efter en aktivitet eller annan viktig bra information https://www.facebook.com/astmaoallergiskovde

Styrelsen önskar er alla en mysig och skön höst men glöm inte att anmäla er till våra roliga aktiviteter. Välkomna!