Föreningsnytt Nr 4 September 2022

Medlemsavgift

Passa på Ny huvudmedlem betalar endast 250 kr för resten av 2022 och hela 2023.

Vill du lägga till familjemedlemmar för endast 50 kr per person för 2022. Kontakta oss på 073-3303469 eller maila skovde@astmaochallergi.se

Ny enkel hemsida

Vi har uppdaterat föreningens hemsida (skovde.astmaoallergiforbundet.se) och där hittar ni information om t.ex. aktiviteter, fakta, kontaktuppgifter. Vi kommer uppdatera hemsidan fortlöpande. Tack för hjälpen Adam Paananen.

Glöm inte att läsa och hämta faktagranskade nyheter och kunskap från vårt förbunds hemsida www.astmaoallergiforbundet.se.

Vi kommer finnas kvar på Facebook där vi fortlöpande skriver om våra aktiviteter eller nyheter.

Lemon Garden Skövde

Söndagen den 16 oktober kl 14 träffas vi på Lemon Garden Skövde för att fika, prata och umgås.

De har våfflor och glass mm. Det finns en meny på plats men exempel en våffla, crepes och dryck ungefär 165 kr. De kan göra t.ex. glutenfria Crepes men ej glutenfria våfflor.

Vuxna betalar till föreningen 100 kr och barn 50 kr.

Anmäl er till Ulla Karnevi på 070-2010195 eller ulla.karnevi12@gmail.com Sista dag för anmälan är den 12 oktober.

Bada Balja på Västergården Dillö

Lördagen den 22 oktober kl 16 Kvällen börjar med att vi tillsammans äter pizza.

Efteråt blir det bad i jättebadbalja fylld med Vänernvatten omsorgsfullt uppvärmd med ved. Efter badet bjuds det på kaffe /te. Möjlighet finns att ta med egen dryck och andra godsaker om så önskas.

Medtag badkläder, badlakan och badrock. OBS meddela allergier.

Åldersgräns 18 år och det finns max 16 platser. Kostnad 100 kr per person.

Anmälan senast 14 oktober till Karola på karola.akesson@gmail.com eller 0768-119061

Bifrostobservatoriet Lugnås

Astronomiskt observatorium i Lugnås som är ett av amatörvärldens mest utvecklade observatorier.

På söndagen den 13 nov kl 19.00 har vi bokat ett besök som inkluderar en föreläsning och besök i observatoriet där vi får kika i teleskop ut i rymden. Det kostar 25 kr/person. Fika finns till självkostnadspris.

Vägbeskrivning Från E 20 ca en mil söder om Mariestad sväng in mot Trankärr. Man följer den lilla grusvägen tills man är framme. Vägen går i slutet mellan ett par lador och gärden på båda sidor om vägen. Tag till vänster in på observatoriets gård.

Anmälan görs till Mona på mona-sp@hotmail.com Senast 6 november.

Hur vill du ha Föreningsnytt ?

Mail hem eller till jobbet eller ett vanligt brev

Hur vill du ha Föreningsnytt? Mail till jobbmailen, läser jag den även på min ledighet? Mail till min privata inkorg? Eller vill jag ha brev i min brevlåda ?

Återkoppla till skovde@astmaochallergi.se så kan vi ändra dina uppgifter så det blir rätt.

Bowling i Skövde

Söndagen den 20 november kl 13 spelar vi bowling Vi spelar på Nöjesarena på Arena i Skövde och har hyrt banorna 1,5 timme. Kom i tid så du hinner byta skor och välja klot.

Efter bowlingen 14,30 äter vi hamburgare. Glöm inte att meddela ev. allergier när ni anmäler er

Sista anmälningsdagen är den 11 november. Egenavgift är 100 kr per vuxen och 50 kr för barn upp till 12 år.

Anmäl till Marie marie.e.gothe@gmail.com eller 073-3303469 .

Småbarnsaktiviteter

Vill du ordna och hålla i någon småbarnsaktivitet så hör av dig till styrelsen så kan vi berätta mera vad det innebär. skovde@astmaochallergi.se

Styrelsen önskar er alla
en skön och mysig höst!