Föreningsnytt Nr 2 maj 2024

Anmäl familjemedlemmar som medlemmar redan nu

När du anmäler dig till en aktivitet så kollar vi att alla är medlemmar så anmäl dig redan nu. Det kostar 50 kr och maila på skovde@astmaochallergi.se

Den 29 juni ordnar Länsföreningen en heldag på Skara Sommarland. Det kommer finnas ca 400 platser fördelade bland alla medlemmar inom Västra Götaland. Inbjudna kommer att skickas till er under våren direkt från Länsföreningen. Anmäl er till Länsföreningen när informationen kommer.

Stellas Lekland

Lördagen den 25 maj träffas vi kl 14.30 för en stunds lek bland färgglada bollhav, hängbroar och rutschkanor.

Kostnad 50 kr per barn. Vuxna följer med gratis.

Anmälan till Karola Åkesson på tel 0768-119061 senast den 19 maj.

Djäknerundan Karlsborg

Söndagen den 1 september är vi en heldag vid Djäknesundet norr om Karlsborg. Man kan välja att vandra Djäknerundan på 1 mil eller fiska. Vi tar med Muurikka för altt laga mat men självklart tar alla med sin egen picknick under vandringen. Visa ditt intresse redan nu så återkommer vi med mer detljer lite närmare

Vid intresse att följa med kontakta Karola på tel 0768-119061.

Gokart på Motorstadion Skövde

Lördagen den 7 september kl 12 åker vi gokart på Motorstadion vid f.d flygplatsen i Skövde. Banan håller hög kvalité, omasfalterad och förlängd till 825 meter, 6-8 meter bred och klassad som en tävlingsbana.

Vi kommer delas in i 2 lag med 10 personer i varje lag. Alla får köra 2 omgångar på vardera 9 minuter. Vi har bokat 20 platser.

Priset är 250 kr per person och vid ev. sen avbokning betalas ändå en del av avgiften.

Anmälan sker till Marie på senast 31 augusti marie.e.gothe@gmail.com

GUIDAD SVAMPEXKURSION

Hur många ätliga svampar känner du till? Kanske bara Karl-Johan och kantarell?

Lördag den 21 september kl 14:00 följer vi med Manne Ryttman på en guidad tur i Aspöområdet. Han är en mycket kunnig man som håller kurser och utbildningar och är rekommenderad av Studiefrämjandet i Skövde.

Vi får en halvdag ihop på ca: 4 timmar och träffas på Aspö förskola på parkeringen, vi vandrar tillsammans och plockar svamp. Manne har spritkök med sig då vi ska artbestämma och tillreda svampen vi hittar och provsmaka våra fynd.

Kläder efter väder!
Ta gärna med en svampkorg eller papperspåse att plocka i om du vill.

Mycket lämplig barn och familjeaktivitet☀️
Kostnad 130:-/ person och vi har 20 platser och sista anmälningsdag 16 september. Anmälan till mona-sp@hotmail.com

AquaVitalis

Söndagen den 13 oktober har vi bokat plats på AquaVitalis Arena Skövde.

Denna dag är barn från 12 år välkomna.

Samling kl.10:00 vid entrén.
Badet är öppet till kl.18:00, och man stannar så länge man själv vill.

Vid entré till AquaVitalis ingår även äventyrsbadet.

Det finns lättare fika att köpa, men önskar man mat måste det förbeställas, meny finns på Arena Skövdes hemsida och det ombesörjer var och en själv och betalar på plats. Astma och allergi föreningen står bara för entrébiljetten.

Det finns 10 platser till dam och 10 platser till herr.

Egenavgiften är 100 kronor för vuxen och 70 kronor för barn mellan 12-17 år.
Anmälan senast fredagen den 4 oktober till Håcan Lundqvist hacan.lundqvist@icloud.com Tel.0763-480049

Trevlig sommar önskar styrelsen